Аннотация. Универсальность и интерактивность клавишного синтезатора позволяет говорить о нем, как об инструменте нового поколения. Это не конкурент и не преемник акустических музыкальных инструментов, а самостоятельный современный электронный музыкальный инструмент, обладающий индивидуальностью и заслуживающий достойного места в системе музыкального образования в детской школе искусств, способный развивать их самостоятельность, их творческую активность.
Ключевые слова: электронные музыкальные инструменты, компьютерные музыкальные технологии, клавишный синтезатор, детская школа искусств.
A. Gushchina
COLLECTIVE MUSIC MAKING IS ONE OF THE FORMS OF WORK IN THE GENERAL DEVELOPMENT PROGRAM «COMPUTER TECHNOLOGIES AND ELECTRONIC MUSICAL INSTRUMENTS»
Abstract. The versatility and interactivity of the keyboard synthesizer makes it possible to talk about it as an instrument of a new generation. It is not a competitor or successor of acoustic musical instruments, but an independent modern electronic musical instrument with individuality and deserving a worthy place in the system of musical education in the children’s art school, capable of developing their independence and their creative activity.
Keywords: electronic musical instruments, computer musical technologies, keyboard synthesizer, children’s art school.