Аннотация. Данная статья посвящена проблеме удовлетворённости интересов одарённых детей. Автором предлагается система работы, в которой особое внимание уделяется выбору образовательных технологий развития одарённых детей, их участию в концертной и конкурсной деятельности, работе с родителями. В качестве примера автор приводит опыт класса синтезатора образцового детского коллектива детской хоровой студии ≪Преображение≫ ГБУ ДО Центра внешкольной работы Центрального района Санкт-Петербурга.
Ключевые слова: педагогическое сопровождение, одарённые дети, образовательные технологии.
S. Sirotkin
PEDAGOGICAL SUPPORT OF MUSICALLY GIFTED CHILDREN
Abstract. This article is devoted to the problem of satisfying the interests of gifted children. The author proposes a system of work in which special attention is paid to the selection of educational technologies for the development of gifted children, their participation in concert and competitive activities, and work with parents. As an example, the author cites the experience of the synthesizer class of the exemplary children’s collective of the children’s choir studio «Transfiguration» of the GBU TO the Center for Out-of-School Work of the Central District of St. Petersburg.
Keywords: pedagogical support, gifted children, educational technologies.