Аннотация. В статье освещены проблемы применении электронных музыкальных инструментов в процесс обучения в ДМШ и ДШИ; обсуждаются творческие перспективы, которые открываются перед музыкантами-профессионалами и любителями в процессе овладения электронным музыкальным инструментарием; рассматриваются вопросы о необходимости переосмысления традиционных методов преподавания и подготовки квалифицированных специалистов, владеющих новыми современными технологиями.
Ключевые слова: электронный инструмент, синтезатор, творческие перспективы, творческая лаборатория, подготовка специалистов.
V. Kartasheva
ELECTRONIC INSTRUMENT IN THE MUSIC SCHOOL OF THE XXI CENTURY
Abstract. The article highlights the problems of the use of electronic musical instruments in the learning process in music schools and art schools; Creative perspectives are discussed that are opened before musicians-professionals and amateurs in the process of mastering electronic musical instruments; The issues on the need to rethink traditional methods of teaching and training of qualified professionals who own new modern technologies are being considered.
Keywords: electronic instrument, synthesizer, creative perspectives, creative laboratory, training of specialists.