Лискина Елена Евгеньевна
Детская музыкальная школа № 2, г. о. Подольск Московской области
Work on Forming the Artistic Image by Means Changing the Preset Settings on the Casio Synthesizers
Elena E. Liskina
Children’s Musical School No 2, Podolsk, Moscow Region
_______________________
Аннотация. Данная работа раскрывает технологическую специфику создания музыкального художественного образа на синтезаторах японской фирмы Casio с учетом их конструктивных характеристик. Автор уделяет большое внимание технологии создания индивидуального тембра и раскрывает собственный опыт работы с пресетными паттернами инструментов. Значительный акцент работы направлен на практическую реализацию методики профессора, доктора педагогических наук И. М. Красильникова. Наряду с этим, автор останавливается на общих закономерностях работы в классе клавишного синтезатора, на технологии создания электронной аранжировки, должное качество которых позволит сформировать музыкальную культуру учащихся.
Ключевые слова: музыкальное образование, электронный музыкальный инструмент, клавишный синтезатор, художественный образ, аранжировка, электронная аранжировка, музыкальная культура.
Abstract. This work reveals the technological specifics of creating a musical artistic image on the synthesizers of the Japanese company Casio, taking into account their design characteristics. The author pays great attention to the technology of creating an individual timbre and reveals his own experience of working with preset instrument patterns. The considerable emphasis of the work is directed to the practical implementation of the methodology of the professor, doctor of pedagogical sciences Krasilnikova I. Along with this, the author dwells on the general patterns of work in the keyboard synthesizer class, on the technology of creating electronic arrangements, the proper quality of which will allow to form the musical culture of students.
Key words: musical education, electronic musical instrument, keyboard synthesizer, artistic image, arrangement, electronic arrangement, musical culture.