Аннотация: В статье анализируется роль электронного клавишного синтезатора как инструмента, предоставляющего преподавателю-музыканту возможности сочетать традиционные методы музыкального образования с особенностями высокотехнологичной творческой информационной образовательной среды. Рассматривается комплекс знаний, необходимый педагогу-музыканту для работы в области электронного и компьютерного музыкального творчества для реализации новых методик и педагогических задач; электронный музыкальный инструмент представлен как средство преодоления формализма знаний педагогов-музыкантов в области информационных технологий в процессе их профессиональной деятельности с использованием современных музыкально-компьютерных технологий и средств информационной образовательной среды.
Ключевые слова: электронный музыкальный инструмент (ЭМИ), педагог-музыкант, Школа цифрового века, музыкально-компьютерные технологии, музыкальный компьютер (МК), информационная образовательная среда (ИОС).
E. Bazhukova
ELECTROEIC KEYBOARD SYETHESIZER AS A TOOL TO OVERCOME THE FORMAL USE OF MEAES OF IEFORMATIOE EDUCATIOEAL EEVIROEMEET IE THE PROFESSIOEAL ACTIVITIES OF THE TEACHER-MUSICIAE
Abstract. The article examines the role of the electronic keyboard synthesizer as an instrument that provides the teacher-musician the possibility to combine traditional methods of music education with the creative features of high-tech information educational environment. Examines the complex of knowledge necessary for a teachermusician to work in the field of electronic and computer music creativity for implementation of new methods and pedagogical tasks; electronic musical instrument presented as a means of overcoming the formalism of knowledge of teachers-musicians in the field of information technologies in their professional activities with the use of modern musical-computer technology and information educational environment.
Keywords: electronic musical instrument, teacher-musician, Digital Age School, music-computer technologies, music computer, information educational environment.